Kapitel 6 - Mcdonalds



Precis när jag skulle ut...

Precis när jag skulle ut så ringde min mobil.
-Hallå? sa jag.
-Hej!! sa Jenna. En bästis från min gamla klass.
-Omg, hej! Det var länge sen. Hur är det? Har det hänt något nytt?
-Ja, verkligen. Vi saknar dig så! Det är ganska bra, faktiskt. Det har inte hänt så mycket sen du flytta, faktiskt.
-Aw. Jag saknar er! Jag kanske kan hälsa på någon dag?

Jag gick in och efter att jag pratat med Jenna i ca en halvtimma så var klockan tre. Jag tog fram lasagnen och datorn. Är man Twitter-beroende så måste man ju vara inne varje dag. Jag såg att jag fått nio nya followers. Några Bieberfans, Justin, Chaz, Ryan och Chelsea. Det var ju inte så svårt att hitta mig eftersom jag hette NicoleJohnsen och många i min klass visste vad jag hette. Eftersom jag hade tråkigt och ville få nya kontakter så passade jag på att skicka Chelsea ett DM eftersom hon var inne. Hon kom ju fram till mig i skolan och var schysst, så då är jag schysst tillbaka, tänkte jag. Jag knappade in "Hej, vad gör du? Jag är uttråkad. Ska vi gå ut eller nåt?" sedan klickade jag på skicka. Det tog kanske tre minuter tills hon svarade "Visst :) Vart bor du?". "Jag bor på Queenstreet 7" skrev jag och hoppades att det inte var någon annan än Chelsea. "HAHA, vet du vad? Jag bor på Queenstreet 9!" Jag hade nog inte märkt att det var hon som satt på bussen, jag såg henne aldrig utanför hennes hus. Kul att vi var grannar. "Jag kan komma nu om du vill? :)" skrev jag. "Ja, kom nu"

Jag tog på mig mina vita converse, tog min mobil, mina pengar och busskort och gick iväg. Det var bara några meter till hennes hus.
Innan jag ens hann trycka på dörren så nästan skrek jag till av skräck. Det var Chelsea.
-Du skrämde mig! sa jag anfådd.
-Hahah. Du har väl pengar? Vi kan gå till Mcdonalds som ligger i stan. Jag är så hungrig!
-Okej, då.
Jag var inte så hungrig men jag tänkte köpa en glass.

Efter ca tjugo minuter så var vi framme. Stan var ganska så nära, vilket kändes skönt. Exakt när vi skulle in så ser vi Justin och Ryan. Chelsea och jag beställde det vi skulle äta sen gick Chelsea mot dem.
-Hej! sa jag och Chelsea samtidigt.
-Hej, whats up? sa Justin.
-Ingenting alls, vi var uttråkade så vi passade på att göra något, sa jag.
Jag blev förvånad över att jag började prata som vi gått i samma klass i ett år.
Vi satte oss bredvid dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0