Kapitel 10 - He makes my day



Helt plötsligt... KRASCH!!!

Plötsligt vändes alla blickar mot fönstret som gått sönder och de två killarna som sprang iväg där ifrån.
Vår vikarie hade inga ord. Han tappade hakan.
-Okej... Så vet någon här inne vem killarna är, så kan ni komma till mig efter lektionen och säga till. Jag lovar att hålla er anonyma.
Vi fortsatte sedan lektionen. Vi läste tre sidor om nyheter, diskuterade om sakerna och skrev ner lite saker om brott, osv.

Efter en timma satt vi på en matte lektion som skulle vara en och en halvtimma lång. Suck. Jag satt och räkna på. Jag hade räknat ca fem sidor. Just när jag skulle skriva mer så gick min penna sönder. Jag visste att Justin hade en vässare på sin bänk, eftersom han hade hämtat den efter att halva lektionen gått. Jag vände mig sakta om.
-Justin, kan jag få låna din pennvässare? viskade jag.
-Visst, sa han och log, medans han gav mig den.
Hans leende gjorde min dag. Jag vässade pennan och förstod inte hur mycket jag vässat den, eftersom jag tänkt på honom. Ca tio minuter hade jag inte kunnat fokusera så jag satt där istället, kluddrade i min bok och kollade ut genom fönstret. Det var så fint väder idag, så jag skulle förmodligen gå ut efter jag kommit hem och ätit.
-Då är lektionen slut och ni får gå hem! sa magistern helt plötsligt.
Jag trodde lektionen skulle vara längre, men det ville jag egentligen inte. Det bara kom så plötsligt.

Efter att jag tagit ut min väska och gått ut till busshållsplatsen med mina handsfreen i öronen så petade någon mig i armen.
-Du, Nicole?
Det var Justin.
-Jag undrade bara om du ville följa med och bada idag med mig, Chaz och en till tjej du kommer få lära känna...
-Javisst, men när ska vi gå? Vart ligger badplatsen?, sa jag.
-Vi kommer till dig runt fyra. Om en timma. Vi ska cykla dit, förresten.
-Okej, det låter bra. Klockan fyra då.

Bussen kom och vi hade suttit oss mitt emot varandra. Jag kollade upp på honom. Han kollade tillbaka på mig, det blev en konstig stämning så vi började skratta.
När han skulle ut ur bussen för att gå hem så gav han mig en kram och sa hejdå.
Jag blev helt varm, han gjorde min dag.

Till slut kom bussen fram till mitt hus, jag gick ut och sedan öppnade jag dörren.
Det luktade köttfärssås. Mamma var hemma idag.
-Hallå? ropade jag.
-Hej, gumman! ropade mamma tillbaka, från köket.
Jag slängde ner väskan i hallen och hängde av mig kläderna.
Allt stod dukat på bordet.
-Hur var din dag? frågade mamma och tog en tugga av maten.
-Ganska bra faktiskt, sa jag och log som ett fån.
Hon kollade upp mot mig och log tillbaka.
-På en lektion mot slutet av dagen så kastade någon en sten eller nåt mot vårt fönster. Du skulle bara sett magisterns min, sa jag och flinade.
-Jaså? Är det någon du känner?
-Nej, faktiskt inte... Jag har fyra vänner jag e med i skolan, men det var inte någon av dem. Förresten så ska jag åka och bada med Justin, Chaz och en till tjej runt klockan fyra. Jag kollade upp mot klockan och den var kvart i.
-Gör så. Hur ska du ta dig dit?
-Vi ska cykla.


Kommentarer
Postat av: Sandy - Motivationsbloggen

sv: Tack så mycket! :D

2011-04-16 @ 14:00:09
URL: http://sandyhall.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Sv: du kan få svar på dina frågor om du tittar på mina tidigare inlägg !

Du kan också läsa en svensk översättning av koranen här:



http://tanzil.net/#trans/sv.bernstrom/86:1



andra svenska muslimska sidor är :



www.islamguiden.com

www.islam.nu

www.hikma.se

www.turban.se



titta under mina länkar där fins det andra sidor<3



apg.blogg.se är en bra blogg <3



se också denna video:



http://www.youtube.com/watch?v=12LB86pylGQ&feature=related

2011-04-16 @ 16:40:18
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Sv: du kan få svar på dina frågor om du tittar på mina tidigare inlägg !

Du kan också läsa en svensk översättning av koranen här:



http://tanzil.net/#trans/sv.bernstrom/86:1



andra svenska muslimska sidor är :



www.islamguiden.com

www.islam.nu

www.hikma.se

www.turban.se



titta under mina länkar där fins det andra sidor<3



apg.blogg.se är en bra blogg <3



se också denna video:



http://www.youtube.com/watch?v=12LB86pylGQ&feature=related

2011-04-16 @ 16:44:38
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0