KAPITEL 7 - Hockeygame




Vi satte oss bredvid dom.

Dem fortsatte prata om sin hockeymatch medans jag och Chelsea satt och hade vår egna konversation.
Vi snackade sedan allihopa, tillsammans, för det blev lite konstig stämning.
Justin åt sin glass och gjorde en hysterisk min när han åt den så alla började skratta och speciellt jag. Han hade korsat sina ögon och sagt: "GLAAAASSSS". Han var riktigt rolig han. Och söt. Tänk att jag bara sett han i affären och sen går jag helt plötsligt i hans klass.
-Ey, vad hade vi för läxa till torsdagen? Fan att vår kemilärare alltid ska ge oss nån läxa. Jag orkar nästan inte, sa Ryan.
-Vi skulle kunna sidorna 67-70. Och lugn, Ryan det är inte så jättesvårt, sa jag och log.
-Just det. Det är tre dagar kvar, så jag får väl plugga in allt sista dagen.
En rolig låt kom på precis efter jag sagt det. En låt där man hör höns och barn som sjunger. Justin införde någon fånig dans och jag bröt nästan ihop av garv. Han var verkligen en sån person som fick igång sitt umgänge och fick sina vänner på bra humör. Han skrattade han med.
-Vi har fyra biljetter till en hockey match, Toronto Maple Leafs, mitt favoritlag spelar den här torsdagen. Skulle ni vilja gå med oss? frågade Justin.
Jag ville mer än gärna gå med dom och jag var riktigt glad att vara vän med honom. Han är liksom inte kaxig alls.
-Visst! sa jag och Chelsea.
-Men vart ligger arenan? frågade jag, som inte visste så mycket om den här staden alls.
-Jag vet vart den ligger, sa Chelsea.
-Bra, då går vi väl på torsdag! sa jag glatt.

Det hade kanske gått en och en halvtimma och det kändes nästan som bara en halvtimma. Klockan var fem och vi rörde oss alla hemåt. Efter jag och Chelsea sagt hejdå till Ryan och Justin, så gick vi hem till henne. Ingen var hemma. Det här var första gången jag gick hem till henne. Hennes hus var verkligen fint. Alla rum hade sitt tema och allt var i ordning. Vi gick till vardagsrummet för att kolla på film.
-Du... Vad tycker du om Justin och Ryan? frågade Chelsea.
-Båda är chill att umgås med och dom är riktigt schyssta. Jag gillar verkligen Justin. Han är söt och rolig. Han får sina vänner på bra humör och sånt, liksom! sa jag och log som ett fån.
-Jag har gått i samma klass som dom i två år. Vi har umgåtts några gånger och sånt.
-Justin har talang. Har inte du sett hans Youtube videosar? Jag har en känsla att han kommer bli nåt stort.
-Japp. Ibland hemma hos honom så har han tagit fram sin gitarr och spelat och sjungit.
Hon tog fram sina två skolkataloger. Justin hade ändrats lite. Hans hår hade växt ut lite mer och han blev bara sötare och sötare. Jag fick nästan lite känslor för honom, även fast vi inte kände varandra så bra.
-Jag ser verkligen fram emot hockeymatchen. Jag har aldrig varit på en förut, sa jag.
-Aldrig?! Då har du något att se fram emot. I vår skola är hockey populärt. Vi har en ishall vid skolan, Justin går i hockeylaget med Ryan, Chaz och några killar från klassen. Jag har sett på och Justin är verkligen duktig!
-Vi borde se på när dom spelar någon gång.



Kommentarer
Postat av: Anonym

gryyyymm!!

2011-04-11 @ 19:37:43
Postat av: Victor Jägerholm - Gaylifet i Jönköping

Hej Hej :)

haft en bra dag? Kram

2011-04-11 @ 23:28:13
URL: http://gaylifet.blogg.se/
Postat av: Victor Jägerholm - Gaylifet i Jönköping

Ja då :)

Tack desamma du :)

2011-04-12 @ 16:19:30
URL: http://gaylifet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0