Kapitel 5 - School





Jag hade gäspat minst tio gånger, så jag gick upp till mitt rum, och gick och la mig. Undrar vad morgondagen hade att bjuda. Det är min andra skoldag.

RRRRRIIIIINNNNNGG!! Jag nästan ramla av sängen när väckarklockan ringde. Jag gick fort till badrummet och fixade mig och skyndade mig sedan ut och satte på locktången.
Jag tog fram flingor och mackor och satte sedan igång att äta. Vi skulle börja halv tio idag och just nu är den åtta. Jag ville ha lite extra tid för att fixa håret.

Efter att jag sminkat mig, lockat håret och ätit så var det nåt som saknades. Kläderna! Jag gick fram till garderoben och drog ut ett par korta jeansshorts, ett svart linne med rosor på och till det så måste jag ju välja lite accesoarer. Jag satte på mig mina armband och ett hjärthalsband. Klockan var nu nio. Jag tog min skolväska, min mobil, tog på mig mina vita tygskor och gick ut. Bussen stod redan där så jag gick fort in och valde en plats nära fönstret. Påväg till skolan så åkte vi förbi hus till hus och efter kanske var tredje hus så hoppade nån på bussen.

Jag satt uttråkad men nu piggade jag upp lite när bussen sedan stannade utanför ett vitt hus och ut kom killen jag såg i affären!! Jag kollade runt i bussen lite fort och det fanns bara tre platser kvar. Phu.. Jag trodde det bara fanns en plats kvar! Han kom in i en svart och vit rutig skjorta och ett par jeans och satte sig bredvid ett av sätena bredvid mig. Det verkligen pirrade i min mage när han kom in. Som vanligt svepte han sitt hår åt sidan. 
Efter kanske fyra hus så kom två killar in och en av dem såg jag utanför affären med honom.
-Tjena, homie, sa den jag såg utanför affären.
-Whatsup dawg", sa den ena och skojade till det lite och flina.
Äntligen var bussen utanför skolan! Klockan var arton över nio. Jag gick ut först utav alla och där utanför stod min lärare. När jag just skulle gå förbi med killarna bakom mig så stannade läraren upp. Jag förstod inte om hon ville prata med mig eller killarna bakom mig.

-Chaz,Justin och Ryan. Nicole är ny här och skulle inte ni kunna visa henne skolan? Candice är sjuk idag så hon kunde inte göra det, sa Mr Rose.
OMG! Det var ju Justin som jag följde på Twitter. Nu kom minnet äntligen tillbaks... tänkte jag lite fort innan dem alla sa "visst" nästan samtidigt.
Jag visste bara vart vår klassrum och några andra klassrum låg, men inte vart kemi salen och massa andra salar låg. Vi hade två lektioner matte, engelska och biologi i fredags så...

Efter att dem visat mig runt i skolan och varit schyssta så skulle vi till idrotten.
Jag var bara tvungen att säga något och jag hade tur som kunde prata med folk jag inte kände så bra utan att bli för generad.
-Så... Vem var er är Chaz,Justin och Ryan? frågade jag lite generat.
-Jag är Justin.
-Jag är Chaz.
-Jag är Ryan.
Sa dem alla och log mot mig.
-Vad var det du hette nu igen? frågade Ryan.
-Nicole.
-Vi borde nog skynda oss iväg till idrotten, klockan är snart tio över tio, sa Chaz.
-Vi ses väl sen, sa Justin.
-Yep. Hejdå! sa jag och gick iväg.

Jag hade verkligen tur. Justin sa till och med "vi ses väl sen" som om han ville ses och kanske prata lite, så jag slapp vara ensam i skolan. Jag gick iväg till omklädningsrummet...


Kommentarer
Postat av: Amanda.F

Meer skiit bra blogg eller historia eller vad man nu en ska säga hahah ♥

2011-04-05 @ 17:56:22
Postat av: Ella

jätte bra fortsätt på det sättet ↨♥ kan du skriva 2 inlägg varje dag eller tvingar inte dig med det skulle vara skit rolig :)

2011-04-05 @ 18:51:06
Postat av: Jbstories.webblogg.se

Amanda F: Tack så mycket♥

Ella: Jag ska verkligen försöka och ta min tid♥



2011-04-05 @ 23:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0