Kapitel 5 - Gym class



Jag gick iväg till omklädningsrummet...

Tjejerna hade inte ens kommit så jag stod och bytte om så fort jag kunde. Jag ville verkligen inte stå där helt själv i ett hörn. Jag gick in till gympasalen och jag blev förvånad över hur stor den faktiskt var!
Justin,Ryan och Chaz stod redan på plats. Ingen var där så jag såg att de passade på att filma lite. Ryan vände kameran mot Justin. "Like hi, like right now I'm on my gym class like with my friends. This is like so good. Kbye, gotta go fix my manicure". Jag hållde mig för skratt och gick sedan och satte mig på bänken.

När alla kommit in så stod gympaläraren och berättade att vi skulle ha basket idag. Bra att det var just basket, för det hade jag inte direkt nåt emot att köra. Dem delade in lagen och jag var med Chaz.
-Vi kommer krossa dig! sa Justin, som är i samma lag som Ryan.
-Jag och Chris tar dig nog, sa Chaz med ett flin.
Basketmachen startade och vi började köra. Jag fick som tur inte bollen emot mig för det kändes lite nervöst med tanke på att jag har en ny klass.

Efter gympalektionen så gick jag mot matsalen.
-Hej! sa en tjej från klassen.
-Hej, sa jag och gick där som ett frågetecken.
-Vet du vad vi ska ha för lektion sen?
-Jag tror nog vi har kemi eller något, sa jag lite tveksamt.
-Okej... Förresten. Jag är Chelsea.
-Jag heter Nicole, sa jag och log.
Jag fick till slut iallafall åtminstone en tjejkompis, så jag inte stod helt ensam hela tiden.
Vi gick tillsammans till matsalen och satte oss vid ett av borden eftersom tjejerna stod och sminkade sig och plattade håret i omklädningsrummet. Aningen överdrivet.
Jag köpte mig en macka, muffin och en milkshake. Chelsea tog samma sak.
Det var ju det godaste och billigaste på menyn, så man måste ju passa på!

Alla satt tysta i klassrummet medans Mr Rose tog fram böckerna.
-Så ni vet så kan ni gå hem efter den här lektionen. Mr Carter är tyvärr sjuk.
-Grymt! sa Chaz hyper.
Jag satt bredvid Chelsea och bakom mig satt Chaz, Ryan och Justin.
Vi läste i ca en halvtimma för att lära oss om atomer och massa annat. Det var lite jobbigt men inte så värst svårt att lära in.
Efter den halvtimman så kom det värsta! Vi skulle svara på frågor om sidorna vi nyss läst. Jag bläddrade flera gånger tillbaka för jag hade svårt med koncentrationen.
RRRIIIIINNNG! Klockan ringde och alla gick glatt ut. Jag gick ut till busshållsplatsen och bussen stod nästan som parkerad där. Jag steg in och det var helt tomt. Ca 10 st kom in i bussen. Justin, Ryan och Chaz gick in längst bak. De skrattade hysteriskt åt något.

Precis när jag skulle ut...


Kommentarer
Postat av: Sandra

du skrev typ för 3 dagar sen kan du inte skriva 6:san snart längtar ihjäl mig så mycket

2011-04-08 @ 19:39:38
Postat av: zo

samma här! vill ha MER xD

2011-04-09 @ 14:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0