Kapitel 4 - Another boring day

Jag gick upp till rummet, släckte alla lampor och slängde mig i sängen för att sova. Klockan var runt elva och jag hade SMS:at i en timma!




Jag vaknade av att den underbara killen som jag såg i affären sjöng för mig. Jag öppnade mina ögon och såg han sjunga. Han kollade mig djupt in i ögonen och kysste mig sedan på kinden. Han gick mot fönstret och flög sedan iväg. Jag ryckte till och vaknade från drömmen. Suck. Ännu en tråkig dag! Jag nästan längtar till skolan imorgon. Det är så tråkigt när man inte har sina bästa vänner runt om sig. Jag slängde blicken mot klockan lite halvsnabbt och den var två. Jag gnuggade mig för ögonen och gick sedan in till toan för att fixa mig. Jag tänkte igenom vad jag kunde göra idag. Jag gick med tunga steg till fönstret för att se hur vädret var. Den här gången hade jag verkligen tur! Det var jättesoligt och det såg ganska varmt ut. Jag tog på mig min bikini och tog med mig min handduk.

-Hej, gumman! Vart ska du? sa pappa och lade ner sin tidning.
-Jag ska ut och sola. Det är väl varmt? Vart är mamma?
-Det är jättevarmt idag så jag håller mig nog inomhus! Mamma åkte iväg för att hämta våra nya tapeter vi ska ha till köket. Ta med dig några mackor och massor med dricka så du inte svimmar av!
Jag flinade lite och så stack jag iväg till köket. Jag fixade tre varma mackor, fruktsallad och sedan tog jag en flaska isté.

Jag gick ut med allting, gick in, tog min laptop och gick ut igen. Jag satt som vanligt inne på Facebook. Jag gick in på Sarahs bilder. Jag hittade flera bilder på mig och henne. Vi har många minnen och jag saknar henne verkligen. Jag kommenterade många sedan åt jag upp alla mackor och drack av min isté. Jag bestämde mig för att sola tjugo minuter när jag låg på ryggen och tjugo minuter på magen. Det var verkligen varmt idag, kanske borde jag hoppa in i polen senare..

Efter att ha solat, badat och varit inne på datan var klockan fyra! Det hade gått så fort. Jag gick upp till mitt rum och kollade på mitt schema och imorgon skulle vi tydligen ha idrott. Jag tog fram min väska och packade ner gympa kläder. Jag känner mig lite nervös men samtidigt känns det bra att få börja en ny klass.
Jag hade klätt på mig och bestämde mig för att kolla på film och äta spaghetti med köttfärsås som mamma nyss lagat. Jag stack ner, tog min tallrik och satte på Big Momma 1 och Big Momma 2. Jag kände mig uttråkad efter båda filmerna så jag tog och kollade på Scary Movie 1. Klockan var halv tio.

Jag hade gäspat minst tio gånger, så jag gick upp till mitt rum, och gick och la mig. Undrar vad morgondagen hade att bjuda. Det är min andra skoldag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0