Kapitel 2 - Saturday



 Jag kände hur jag sakta började somna med min laptop i knät och min hund Shawty bredvid mig...

Jag vaknade genom att mamma lätt puttade till mig i axeln. -Nicole? frågade mamma lite lagom högt och jag ryckte till. Hon gick iväg till köket. När jag kollade på klockan så var den tre! Jag blev förvånad av hur länge jag faktiskt sovit. Jag gick iväg till toan, klädde av mig alla mina kläder och slängde dom i tvättkorgen sedan så gick jag in i duschen. När jag var klar så gick jag upp och tog på mig min baddrock och borstade mina tänder. Jag gick iväg till köket och såg att mamma gjort pannkakor. Perfekt!
Klockan hade redan blivit halv fem! Jag har sovit bort nästan halva dan. Det gjorde inte så mycket egentligen.
Jag la undan tallriken i diskmaskinen och gick upp för att hitta kläder. Det fick bli ett par jeansshorts och ett enkelt vitt linne. Även om jag var inomhus så kunde jag nästan gissa på att det var jättevarmt ute.

Efter att jag legat ute i altanen och läst lite tidningar och samt varit inne på datan så började det bli lite tråkigt. Jag gick in och lämna min laptop. -Nicole, jag och pappa ska åka iväg och handla. Eftersom du inte gjort så mycket idag kan du väl följa med? frågade mamma. -Visst, sa jag och lät uttråkad eftersom jag suttit hemma hela dan.

Vi gick in i affären och jag gick som vanligt runt och tittade efter grejer till mig själv. Jag gick iväg till chips hyllan. Exakt när jag skulle vända mig om för att se på den andra hyllan såg jag den finaste killen jag sett i hela mitt liv.
Han hade mörkblont hår och hans det såg så mjukt ut när han svepte det åt sidan. Han hade en vit t-shirt med ett coolt tryck på, ett par jeansshorts och ett par vita converse. Nästan som om jag och han planerat att vi skulle matcha varandra med kläderna. Jag märkte sedan hur jag tittade på han som ett fån, så jag tog försiktigt min påse, log åt han och gick iväg till mamma och pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0